The Gals & Pals – Blue On Blue

Kwiecień 6, 2011

Zdradziłem Bobbiego Vintona. Mam nadzieję, że staruszek mi wybaczy. Bo gdy pierwszy raz pomyślałem o wstawieniu tu „Blue on blue” byłem święcie przekonany, że nie znam lepszego wykonania, niż to Vintona. W sumie chyba dalej nie znam, ale znajduje się chwilowo pod urokiem covera The Gals & Pals. Dobry urok, mocny urok. No i „So Easy” – hipnotyzujący utwór Röyskopp, w którym użyto sampli właśnie z covera Gals & Pals.

Jest w nim coś takiego… odrealniającego. Nie wiem czy to te chórki, czy smyczki, czy jeszcze coś innego z czego sobie sprawy nie zdaję. A może całokształt? Kto wie. W każdym razie zauważyłem w tej interpretacji „Blue on blue” jakiś lekko narkotyczny pierwiastek, sprawiający że różne dziwne obrazy pojawiają się w mojej głowie, gdy go słucham wygodnie rozłożony na kanapie, z zamkniętymi oczami. I zdecydowanie nie jestem blue, raczej confused nieco. Wyobraźnia płata mi figle przy tym kawałku, ale to nawet przyjemne.

Widzę siebie na plaży, na leżaku, słońce grzeje jak cholera, w ręce napój zimny. Bardzo zimny. Bajka, z tym że wszystko ma jakąś dziwną czerwono-szaro-niebieską kolorystykę, aż przypomniał mi się „Romeo i Julia” z Di Caprio. Nie będę się już wdawał w szczegóły, ale trochę zwariować można. A niebiański chór nadaje „Blue on blue”, słyszę tę piosenkę wewnątrz głowy, czuję jak dźwięki falują przemywając moje szare komórki. I nie ma żadnego heartache on heartache, wręcz przeciwnie, miłość jakby się sączyła gdzieś blisko, wyciekała z szczelin w ścianach świata otaczających mnie jak w „Truman Show”. I nawet wydawało mi się, że czuję hormony, jakby były jednym z składników powietrza. Dziwne. Miłe. Seks? Chętnie. Ten kawałek ma w sobie coś afrodyzyjnego, jeśli tak można powiedzieć.

Trochę dziś bełkoczę, nie wiem czy od tego kawałka, czy z przemęczenia.

Skomentuj

