Françoise Hardy – Comment Te Dire Adieu

Luty 18, 2011

Jakby to powiedzieć… przeżyłem wczoraj jedną z najlepszych rzeczywistości w życiu. Jakby wytłumaczyć to co powiedziałem… przeżyłem piękno i dobro, szczęście i wspaniałość i nie miało to nic wspólnego z moją bujną wyobraźnią, nie działo się w głowie, nie wymagało żadnego upiększania myślami, marzeniami, dopowiedzeniami czy naciągnięciami. Mimesis. Kurwa mać. Prawie zemdlałem z tego wszystkiego. Całkiem jakby wzięła w garść moje zmysły i wycisnęła z nich esencję. Na kilkanaście minut utraciłem zdolność mówienia, nie byłem w stanie połączyć liter w słowa, wydawałem z siebie monosylaby, miałem lekko rozchylone usta i rozbiegany wzrok, przestraszony trochę – czy raczej nie wierzący w to co się stało, otępiały leżałem tkwiąc w autystycznie szczerej i nieprzeciętnej rozkoszy.

Potem „Comment te dire adieu” i papieros. Dwa papierosy. Nie – odwrotnie, najpierw papierosy, jeszcze chwila otępienia, kilka umiarkowanie adekwatnych kawałków i dopiero „Comment te dire adieu”. Gdzieś tak w trzech czwartych papierosa. Kurwa mać, że się powtórzę. Poziom abstrakcyjności mnie przerósł. Leżałem bezwładny, wyczerpany, a Francoise Hardy gwałciła mój mózg, a powietrze było gęste od dymu i tej piosenki. Hardy, moją boginią stałaś się już śpiewając „Il saluto del mattino”, wczoraj jednak przerosłaś samą siebię wkraczając z „Comment te dire..” w takim momencie…

Nie spodziewałem się, że czysta, nie zmieniona rzeczywistość jest w stanie mnie tak wytrącić z równowagi (pozytywnie oczywiście). Ale to się stało, to było prawdziwe, trzeźwe, realne, niesamowite. Człowiek całe życie się uczy. Znów zostałem zaskoczony. Mógłbym dziś napisać rozprawkę o temacie „Ars erotica i francuskie piosenki”.

Pozytywnie i pożądliwie dziś, Francoise Hardy:

Skomentuj

