Django Reinhardt & Josette Dayde – Coucou

Luty 12, 2011

Jak obiecałem – dziś piszę o jednej z Waszych propozycji, które zgłaszaliście na Facebooku. Zdecydować było trudno, padło kilka utworów, które są mi naprawdę bliskie i które na pewno – jeśli nie dziś to kiedy indziej – się tu pojawią.

Myślałem i myślałem i nie potrafiłem wymyślić. W końcu nastrój wybrał za mnie – Django i Josette zdecydowanie pasują (a wręcz budują atmosferę) do sobotniego wieczoru spędzanego z E. – szarooką rzeźbiarką, blondwłosą malarką, długonogą kochanką, utalentowaną, delikatną, pewną siebie pięknością – moim uosobieniem szczęścia. Jest jak Charlotte z „Dzikich Palm” Faulknera, tylko że lepsza. Mówię do niej Salome. Mówię do niej Sappho. Mówi, że jestem uroczy i wtedy czuję się jakbym miał nie dwa metry, a góra metr pięćdziesiąt. Karleje, gdy patrzy na mnie z pobłażaniem, by zaraz urosnąć w jej objęciach, odgryźć się długim, duszącym pocałunkiem.

Gdy szykowaliśmy dziś wspólnie obiad, Nat King Cole zaczął śpiewać „When i fall in love”, a ja nie zastanawiałem się nawet chwili – zostawiłem patelnie i zaczęliśmy tańczyć między sałatkami, gotującymi się ziemniakami, smażonym mięsem. Cieszę się. Przestałem szukać i znalazłem.

Leżę na kanapie i piszę, wsłuchując się w dźwięki gitary Reinhardta, ona parę metrów ode mnie – czyta „Dzikie Palmy” które jej sprezentowałem na jednej z naszych pierwszych randek. Jest tak wcześnie i tak bardzo sobota jeszcze, czas – dla odmiany – jest dziś moim przyjacielem. Ciężko mi się skupić na notowaniu wrażeń, słucham tej piosenki i widzę jej łydki, plecy, nos, usta, dłonie. Mam ochotę podejść do niej, dotknąć delikatnie wskazującym palcem jej szyi powoli przesunąć go wzdłuż kręgosłupa. Naprawdę nie mogę się skupić, nie dziś.

Dzisiejszy dzień to dla mnie ciepło i odpoczynek. Z Django i Josette zawsze trochę milej. Nie mam chyba nic do dodania.

Skomentuj

