King Pleasure – I’m In The Mood For Love

Luty 3, 2011

Mógłbym dziś reklamować MasterCard. Zacząłem wierzyć w karmę. W ogóle dzisiaj w sporo rzeczy zacząłem wierzyć. Parę miesięcy temu pisałem tu o „My Man” Billie Holiday i o składance jazzowej, podwiniętej rodzicom, dzięki której usłyszałem ten utwór po raz pierwszy. Był na niej jeszcze jeden kawałek, którego odkrycie było dla małego Bartosza czymś niesamowitym i który znacząco przyczynił się do tego, że nieco większy Bartosz lubi jazz. Pamiętam, że kochałem tę kompozycję. Problem polega na tym, że po zgubieniu kompilacji (dobrych 5-6 lat temu) zapomniałem jak się nazywała i kto ją wykonywał. Później już się z nią nie zetknąłem, a szans na odnalezienie w sklepie czy internecie identycznej płyty nie widziałem – ta podwinięta rodzicom, była kupiona milion lat temu, gdzieś za granicą, a ja – jak to ja – nazwy i wytwórni też nie zapamiętałem.

Przyjaciel zaprowadził mnie dziś do antykwariatu. Mówił, że mają tam tanie winyle. Ja, że nie dysponuje na dzień dzisiejszy gramofonem, rzuciłem się na kartony z płytami CD. Gnioty, gnioty, gnioty. Krzysztof Krawczyk, Rubik, The Rasmus… a nawet album o poetyckiej nazwie „Sosny Katyńskie” (sic!). Nagle szok. Opadła mi szczęka. Przez kilka sekund musiałem wyglądać jak po lobotomii. SKŁADANKA, TA SKŁADANKA, pierwsza składanka jazzowa jaką w życiu słuchałem. Już wiem co to znaczy mentalny orgazm. Już wiem, że mały Bartosz uwielbiał „I’m in the mood for love”.

Ulubiona składanka z dzieciństwa – 10zł. Odkrywanie jej na nowo po kilku latach życia w przekonaniu, że przepadła na zawsze – bezcenne.

Idę leżeć i słuchać. Zostawiam Was z Królem Przyjemności.

Skomentuj

