Mira Zimińska – Nikt tylko ty

Październik 20, 2010

Na dworze zimno, a mi ciepło – od tej piosenki.

Po tobie potem znałam wielu
Zgorszenie widzę w oczach Twych
ach widzisz drogi przyjacielu
wciąż szukałam Ciebie w nich
na próżno

Jaki on był Miro? Ależ bym chciał wiedzieć. Ależ poznać bym chciał dziewczynę, której namiastki szukałbym potem w innych. A teraz – szukam namiastki jakiegoś swojego, nie do końca określonego wyobrażenia.

Znalazłem ładny, ciepły marynarski płaszcz. Idealny na zimę. Odkładam teraz na niego. Gdy już go kupię i ubiorę, gdy owinę się dobranym szalikiem i założę grube rękawiczki – wtedy moja wyobraźnia będzie miała ułatwione zadanie. Wyjdę na zasypane śniegiem miasto i natchniony śpiewem Miry Zimińskiej będę szukał. Albo nie – nie będę szukał, bo na pewno nie znajdę. Po prostu ruszę na spacer – przepełniony nadzieją, głodny. I natknę się na Nią – niewątpliwie – w parku, albo gdzieś bliżej kawiarni. I powiem: Nikt tylko ty.

A jeśli mnie wyśmieje albo odpędzi, będę spacerował dalej. Może druga albo trzecia da mi szansę bym zaprosił ją na kawę. Tak, to będzie Ona. Opowiem jej o „Nikt tylko ty” i innych starych piosenkach. Wypijemy razem hektolitr kawy i będziemy palili papierosy, aż nie uznamy, że poznaliśmy się wystarczająco, by zatańczyć. Yhm.

Posłuchajcie:

Odpowiedzi: 2 to “Mira Zimińska – Nikt tylko ty”

  1. Fetysz Says:

    Ty jesteś większym romantykiem ode mnie.

  2. marciniak Says:

    wszyscy mamy to samo i chorujemy na to samo. wesołe.


Skomentuj

