Babs Gonzales – Weird Lullaby

Październik 12, 2010

Bebop. Kocham bebop.

„Weird Lullaby” jest cudowne. Nikt nic nie rozumie a i tak wiadomo o czym Babs Gonzales śpiewa. Aranżacja, intonacja – mówią wszystko. Rozleniwia i relaksuje mnie ten kawałek, świetnie się przy nim pali papierosy i myśli o emocjach.

Babsa zacząłem słuchać jakieś dwa lata temu, był to okres mojego dość mocnego zafascynowania beatnikami. Z resztą Babs poza tym, że robił świetny bebop,  był też beatowym poetą.

Bardzo mi się wtedy marzyło awanturniczo-włóczykijskie życie, które z resztą w pewnym stopniu prowadziłem. Okazało się jednak, że nie przynosi mi ono szczęścia. Wracając jednak do tamtych marzeń – chciałem uciec daleko. Najpierw Niemcy – Maulbronn. W tym miasteczku (czy wręcz wiosce) kształcił się za młodu mój ulubiony pisarz – Hermann Hesse. Potem autostopem do Barcelony. Tam chciałem spędzić rok – pracując, popisując się, kombinując i uwodząc. Po Barcelonie mój plan się nieco komplikował, bo wymyśliłem sobie Argentynę. Sam nie wiem dlaczego. Chyba przez Cortazara, Borgesa, yerbę i model lenistwa, który bardzo mi odpowiadał. No i tango oczywiście. Tak sobie marzyłem. Jednak zamiast wylądować w Buenos czy Rosario, wylądowałem na Sobieskiego w Warszawie w tzw. ‚Białym domku” – oddział terapii uzależnień. Jakby nie było – też jakaś przygoda.

Teraz marzę już trochę inaczej, nie ukrywam jednak, że fajnie by było wypić kawę z Ginsbergiem, zajarać szluga z Keruackiem, przejechać się gdzieś z Burroughsem, porozmawiać z Keseyem. Bo byli kul.

A „Weird Lullaby” niezmiennie wprawia mnie w przyjemny, kofeinowo-flirtowo-nikotynowy nastrój.

 

Skomentuj

