Rod Stewart – Young Turks

Październik 7, 2010

Zaspałem dzisiaj, zdarza się. Na co zaspałem – to nie ważne. W każdym razie, gdy już się do końca obudziłem i gdy zrozumiałem, że czego bym nie zrobił to i tak nie zdążę – uspokoiłem się. Przerzucając powoli, niezgrabnymi ruchami pogniecione, wymięte ubrania w szafie, szukając czegoś interesującego i czystego na dzień dzisiejszy, uświadomiłem sobie, że po głowie chodzi mi pewien utwór.

Skupiłem się i udało mi się przypomnieć. To było wczoraj gdy jechałem w nocy samochodem. Włączyłem VOX fm akurat gdy Rod Stewart wyśpiewywał refren „Young Turks”. Droga była pusta, mknąłem samochodem i migały mi mijane latarnie. Usłyszałem „Young hearts be free tonight. Time is on your side” i przeszyły mnie dreszcze.

Znalazłem to czego szukałem w szafie i od razu doskoczyłem do laptopa by puścić Roda. Refren „Young Turks”, to jeden z tych boskich, natchnionych refrenów, które mógłbym zapętlić i słuchać non stop przez godzinę czy dwie cały czas czując przyjemne podniecenie i rozpogodzenie. Oczywiście zwrotki też są świetne.

Billy left his home with a dollar in his pocket and a head full of dreams.
He said somehow, some way, it’s gotta get better than this.
Patti packed her bags, left a note for her momma, she was just seventeen,
there were tears in her eyes when she kissed her little sister goodbye.

Gdy mi zdarzyło się uciec z domu, nie skończyło się to zbyt wesoło. Ale nie żałuje. Poczułem, że żyje i wiele zrozumiałem. Moje młode serce odreagowało. Wszystko co się w mojej młokosowatej głowie kotłowało, znalazło drogę ujścia. No i teraz już wiem, że zmiana miejsca zamieszkania nie daje szczęścia i że wszędzie będzie tak samo, jeśli będę miał kiepską relację z samym sobą. I na tej relacji się teraz skupiam, ale nie o tym chciałem dziś pisać.

They held each other tight as they drove on through the night they were so exited.
We got but one shot of life, let’s take it while we’re still not afraid.
Because life is so brief and time is a thief when you’re undecided.
And like a fistful of sand, it can slip right through your hands.

Właśnie. Większość z nas słyszała to milion razy, więc nawet nie ma co się rozwodzić. Raz się żyje i nie ma co się bać. Obawa, niezdecydowanie i brak działania to najwięksi wrogowie młodych ludzi – tak mi się wydaję. A doświadczenie to najlepszy nauczyciel.

Tak sobie właśnie rozkminiałem.

Bo życie jest piękne, gdy jedzie się w nocy pustą drogą a z radia leci:

Young hearts be free tonight. Time is on your side,
Don’t let them put you down, don’t let ’em push you around,
don’t let ’em ever change your point of view.


Odpowiedzi: 2 to “Rod Stewart – Young Turks”

  1. Fetysz Says:

    Ja zaśpię na jutro. Wiem to, ale muszę wyjść. Po 2 tygodniach siedzenia w domu, chcę ludzi i aplauzu, a będę wyglądać zjawiskowo bo tak się dzisiaj czuję. I tak jestem na wypowiedzeniu więc w sumie mam wyjebane, ale się boję, że mi dadzą dyscyplinarkę, brytyjski jebany wilczy bilet.

  2. Octopussy Says:

    NAJLEPSZA PIOSENKA EVER. Przed wyjściem można jej słuchać i słuchać, a potem się wszędzie spóźniać i spóźniać .


Skomentuj

