Mel Torme – Gloomy Sunday

Wrzesień 12, 2010

Zastanawiałem się chwilę czy zamieszczać ten utwór dziś na blogu. W końcu jest niedziela, a on pasuje na ścieżkę dźwiękową do samobójstwa. I jest o samobójstwie. Ale jakby na to nie patrzeć jest też o miłości. No i interpretacja Mela Torme wydaje mi się najmniej przygnębiającą. Wręcz odnajduje w niej coś pogodnego. Jakby na to nie patrzeć – jest piękna.

Zauważyłem też, że przez to, że ‚melancholijnej’ muzyki słucham dużo i od dawna – nie pogarsza ona mojego nastroju. Po prostu bardzo lubię takie utwory. Są według mnie subtelne i mocne zarazem, wierzę we wszystkie emocje o których wokalista czy wokalistka śpiewa (i te które rozpoznaje w ich głosie), zachwycam się siłą pojedynczych nut wygrywanych na pianinie, wirtuozerską i nonszalancką zarazem grą na trąbce czy saksofonie, hipnotyzującą perkusją.

I nie przygnębiającym, a wzruszającym i oczyszczającym przeżyciem jest dla mnie słuchanie w niedzielę, gdy leżę pod kocem i popijam gorącą czekoladę, historii tragicznej miłości z przed wielu lat, ciągle aktualnej, trafiającej do mnie – a wręcz uderzającej mnie, brzmiącej tak, jakby wydarzyła się wczoraj.

Odpowiedzi: 4 to “Mel Torme – Gloomy Sunday”

  1. Fetysz Says:

    Ja mam dość miłosnych historii, choć tak naprawdę to kłamię teraz bezczelnie bo wciąż czekam na Bóg wie co i myślę, że się doczekam wszak nie wierzę w to, że jak się nie szuka to się znajdzie.

  2. Ivi Says:

    Czekałam, kiedy będzie wpis z ta piosenką. Uwielbiam ją.


  3. […] dlaczegolubiestarepiosenki Założony w sierpniu tego roku blog, na którym autor dzieli się z czytelnikami lubianymi przez siebie utworami. Wszystkie są raczej starsze niż młodsze, ale też każda jest raczej dobra niż zła. Odkryłem tam na nowo Gloomy Sunday. […]

  4. fifti Says:

    miło mi.


Skomentuj

